Sunday, February 15, 2015

The New It Bag Part 1



Lama dah tak cerita pasal handbags kan.
Ok fine, lama dah tak cerita pasal semua benda actually hahaha.
Masa end of December haritu terrrrr-jebak masuk butik Coach kat Alamanda.
Honestly I have been dissapointed with Coach designs lately that I have stopped buying Coach handbags. I think the design is so outdated and so blerghhhh, and for me it's not really worth spending my money on the bags. I rather save up more money and buy another bag which might be slightly expensive.
 
 
Ok back to the point, terrrjebak masuk Coach sebab encek K is looking for mens clutch. Ye laki mak sungguh stylo mylo like that yo. Dia nak mens clutch yer, maka mak layankan ajer browsing the mens section. Tapi dah alang-alang masuk butik kan, takkan tengok mens section jer. Al-makanya tertengok womens section, specifically 'Final Clearance' section. New collection tak pandang hokay, I suka perkataan Clearance itu sahaja.
 
 
Browse punya browse punya browse.
My heart stopped when looking at this one particular bag!
Adakah ini cinta??
 
 
Coach Borough Turnlock in Saffiano Leather.
Large size and in brindle colour.
 
 
The bag even matches all my criteria, zipped compartments, a structured bag, comes with a sling and the leather is to die for. I tried the bag on and it matches me perfectly. And the clearance price is around 40% off the original price! Gila hokay! For a saffiano leather bag, that's a steal!
 
 
 
 
 
Wahh this time encek K dah menjeling mata dah. Jeling sambil jegil sambil terbuntang ye mata. Camne tu? Hahaha.
 
 
But he did say "Cantik bag tu. Kaler dia classic."
And then he said "Sayang nak ker?"
 
 
Ni soalan perangkap ke ape ni?
 
 
"Kalau nak amek la, saya belanja." Again, tengah perangkap saya ke tengah test saya time ni sayang???
 
 
Wahhhh, berbunga hati time tu dah. But I was still contemplating (dah kenapa kau ni Shafiza, orang nak belanja hangkut jelaaa)
Si kenit pun tak membantu time ni, sebab dia dah lapar and keeps on shouting "Hungry, hungryy, hungryyyyy" in front of all the sales person. Adoiiii  -___-'
So I put myself aside and put the bag back on the rack and said "Ok takpe, saya fikir dulu, saya pergi makan lepas tu saya datang balik" (who is this person?? refusing a bag?? God help me!)


Then we had dinner, and sadly we didn't manage to go back to Coach as we needed to find shoes for Arfan Miqaeel. It was almost 10pm after we bought the shoes, so there was no more time. Maka kewangan encek K terselamat pada malam itu.
 
 
When I came to the office the next day(malam tu ala-ala tak boleh tidur la kan fikir pasal bag tu), the first thing I did is; I googled the bag asap, yela nak tau kan pasal bag tu. And I found all this retis wearing the same bag! Ok not helping la kan! Semuanya gojes-mojes wearing the bag. Ai is stress dah time ni. Masuk pulak purse forum, baca semua thread about this bag. Time ni rasa nyesal pun ada tak beli bag tu malam tadi uwaaaaaaaaaaaa.
 
 
 
























Lepas tu, two weeks after my so called first terjebak visit to the Coach boutique (nampaknya berjaya melupakan kejap pasal bag tu), I came back again to the boutique in January 2015. This time I was there alone, asalnya nak pergi bayar duit kereta time tu kat Alamanda, tapi ternampak pulak sign Final Clearance still terpampang kat Coach. Dengan harapan tolongla bag tu dah takde, so that selamat duit hakuuu. So I masuk terus menuju ke bahagian Final Clearance.
 
 
Guess what?
 
The-bag-is-still-there!
 
Sitting on the rack, calling my name.
 
Kenapa??? Why am I being punished??? It's like a sign to me. Buy-the-bag-you-idiot (I'm talking to myself ok!)
 
Called encek K to tell him this and he still said the same thing "Kalau nak amekla sayang". Pftttt. Hati berbunga-bunga kejap time ni actually.
 
 
But guess what?
 
 
I walked away empty handed. No; I'm not kidding. Baahaahaa gelakkan diri sendiri sebab tak beli bag tu. Rasanya sebab time tu I masuk butik tu seorang diri, so takde sesiapa yang merasuk/meracun jiwaku ni. Makanya berjaya mengawal diri dari membeli dan melangkah pergi. Jodoh still tak kuat lagi dengan bag ni nampaknya. The salesperson even said to me before I leave: "Kak sale ni sampai 8 Februari ye kak. Bag ni kaler ni tinggal satu je lagi ni."
 
 
So I did manage to walk away. Again.
 
 
To be continued in part 2.

0 comments: