Monday, October 12, 2009

saturday yang panjang

How was your weekend peeps? Mine? Busy as usual (mesti korang dah bosan dengar I cakap asyik2 busy je kan?) Well what to do... memang everyday busy pun tak kira la weekend ke weekdays ke..

Last Saturday I was already at bajoo boutique at 10.15am.. whoaaa sangat awal kan? Well, I was there earlier than usual coz ada one of my regular customer cakap nak datang awal, before noon kalau boleh... Coz tengahari dia dah start nak pegi open houses.. Dalam pukul 11++am dia dah sampai dah... Thanks Miey and her sis Kak Ida..Borong bajoo banyak and of coshh dapat special discount..hehe.. Hopefully you guys love all the bajoo that you bought from butik bajoo :)

Sekejap je lepas Miey and her sister gerak, my aunt, "Acu" and her whole family pulak sampai kedai.. hehe.. datang dari jauh tu..Hari tu my Acu ni ada open house kat Seksyen 6, Bangi, so dah terlanjur dekat tu, they all singgah and lepak siap makan-makan lagi kat kedai..hehe..No hal la Acu, nak tumpang tido pun boleh je.. Thanks Acu n Abe coz singgah butik bajoo and siap beli bajoo skali tu.

After my aunt gerak, me and kesayangan headed for lunch kat kedai makan nearby. That evening, after kemas kedai sikit2, I asked my kesayangan to take photos of me wearing clothes from bajoo with hijab. Why? Coz lately I got a few emails from my customer saying that diorang tak berapa arif nak gayakan bajoo lengan pendek, maxi dress and also bajoo tak berlengan.. Diorang tak tahu macam mana nak sesuaikan ngan tudung.. Honestly, I pun tak berapa pandai coz yela I pun tak pakai tudung kan, but I try to follow Ekin Mawi punye style.. To me, Ekin tu memang stylish and pakaian dia still sopan.. She proved that walaupun dia pakai tudung, she can still look stylish. But then again, at the end of the day, cara u berpakaian is always up to u.. Yela, everybody has their own taste kan.. So terpulang :) I cuma boleh bagi contoh dan gaya je.. hehe..



Look 1

Sesuai untuk pergi formal dinner or wedding :) Siapa kata pakai tudung tak boleh bergaya?? *Feeling cam Ekin lak.. hehe :P

Look 2
Sesuai untuk pergi dinner and wedding jugak, if you are brave enough, pakai gi jenjalan pun ok ape :)


Look 3
Sesuai kalau nak gi keluar jalan-jalan, if nak pakai gi ofis, tukar je leggings hitam tu dengan seluar panjang hitam, still stylo!


Look 4
Sesuai untuk gi jalan2 lagi and as usual if nak pakai gi ofis, tukar je pakai black pants


Look 5
Sesuai untuk pergi jalan-jalan. Lovin' the turquoise and black combo.

Look 6
Bajoo yang ni memang versatile, boleh pakai untuk casual day or even gi office. Pakai ngan jeans boleh, ngan seluar slack boleh, ngan leggings pun boleh yo! Redmummy pun ada kaler merah ok!


Dah penat2 amek gambar, 2 special guests datang. Siapa yang datang? I cannot reveal it just yet. Have to let them give me green light first baru boleh reveal. Nanti tak supriseeeeeeeeeeee! Ouh, and I got special gifts from these people also.. Baiknye hati dorang ni! Bagi Stila lipgloss ngan Victoria Secret nye lotion. Thank you!!



By the time these 2 guests left, it was already almost 10pm I think. Hommies called saying that they wanna go for dinner in SS2, PJ and they asked whether we wanna join them or not. Mestila nak! So they came and picked us up and we headed off to PJ. After dinner, we didn't want to go home just yet so pergila main pool ngan foosball kat Asia Cafe. The two girls (me and Tina), mestila tak pandai sangat main pool tu, yela setahun berapa kali la sangat pegi main kan. But nevertheless we had fun la kan.. Bila nak repeat lagi you guys?


*heh, I was laughing coz it was the last ball tapi macam impossible nak masuk lubang tu.


* Err.. gambar ni pelik sikit. Tina tengah bersungguh-sungguh and Kazu tengah tolong Tina adjust angle nak pukul bola tu. Al-maklumla kitorang ni tak pandai sangat kan.




1 comments:

Anita, Mummy Adzryl said...

number 1 n 2 tu sgt cantik maxi dress nyaaa... wahhh sookkaaa! kt mana nak tgk the choices? *wink*